پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118436
يکي از اولويت هاي مهم ما در شرايط فعلي مبازره با مفاسد اقتصادي است/ طرح هاي بزرگ فقط براي ژست خوب است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2428

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مرصاد، اسحاق جهانگيري در جلسه شوراي اداري استان کرمانشاه که با حضور وزراي نيرو و جهاد کشاورزي و مسئولين و نمايندگان استان کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد اظهار داشت: خوشحالم که در ايامي مصادف با روزهاي ابلاغ حکم خودم در سال گذشته اينجا هستم و فرصتي است تا از اقدامات و سياست هاي دولت در يکسال گذشته سخن گفته شود.

جهانگيري ادامه داد: پيش از اين بايد به روزهاي تلخ جهان اسلام به خاطر جنايات بزرگ اسرائيل در غزه اشاره کنم که با سکوت جوامع بين المللي رو به روست و در محاصره تمام در حال قتل عام زنان و کودکان هستند. اوضاع در عراق و سوريه و حتي ليبي هم به گونه اي است که براي جهان اسلام مسئله ساز شده است و بايد براي رهايي از اين وضعيت دعا کنيم.

توصيف شرايطي که دولت يازدهم آغاز به کار کرد

وي با توصيف شرايطي که دولت يازدهم مصادف با آن بر سر کار آمده بود، اظهار داشت: زماني که دولت آقاي روحاني کار را به دست گرفت با تورم بالاي ?? درصد روبه رو بوديم، بيکاري بالا کشور را آزار مي داد و دولت براي بسياري از پروژه ها به پيمانکاران بدهکار بود، بودجه نامتعادل ??? هزار ميلياردي که با تأخير زياد ارائه مي شد برنامه ريزي را سخت کرده بود و اين بي نظمي مشکلات زيادي را به وجود مي آورد.

معاون اول رئيس جمهور خاطر نشان کرد: از سوي ديگر تحريم هاي ظالمانه روز به روز بيشتر مي شد و با هدفمندي خاصي نقاط درآمدي کشور مثل فروش نفت را هدف قرار رفته بود. درآمدهاي نفتي به نصف رسيده بود و در اين شرايط اختلاف و درگيري بين شخصيت هاي نظام وجود داشت که در مجموع شرايط خوبي را رقم نمي زد.

وي گفت: در اين شرايط سياست دولت جديد بر عقلانيت در اداره امور استوار شد تا بر اساس استعدادي که هر شخصي دارد بر سر کار بيايد و کشور با پشتوانه علمي و عقلاني اداره شود. در اين راستا اولويت هاي دولت تعريف شد تا کار آغاز شود.

جهانگيري خاطرنشان کرد: با بررسي هايي که انجام داديم ديديم که مردم از تورم رنج مي برند بنابراين براي شش ماهه دوم سال ?? بر روي تورم تمرکز کرديم و طوري برنامه ريزي کرديم که در سخت ترين شرايط به منابع بانک مرکزي دست اندازي نکنيم. اين در حالي بود که در گذشته بيش از دو برابر داشته هاي بانک مرکزي مورد استفاده قرار گرفته بود.

اين مسئول ارشد دولتي با اشاره به اينکه دستاوردهاي دولت در يکسال اخير چشمگير بوده است گفت: خوشبختانه موفق شديم  تورم نقطه به نقطه را از ?? درصد به ?? درصد برسانيم و اميدواريم تا پايان سال نيز باز هم در کاهش اين نرخ پيشرفت داشته باشيم.

جهانگيري همچنين مبحث هدفمندي يارانه ها را يکي از پرچالش ترين اقدامات پيش روي دولت عنوان کرد و گفت: سالانه ?? هزار ميليارد تومان يارانه توزيع مي شد و اين درحالي بود که تنها ?? هزار ميليارد آن در بودجه ديده شده بود و ما براي جبران کسري پرداخت يارانه ها در هر ماه بايد ساعت ها جلسه تشکيل مي داديم. عده اي که پيشنهاد مي دادند بخشي از يارانه بگيران را حذف کنيد بعدها که دولت از مردم خواست داوطلبانه انصراف بدهند حتي حاضر نبودند براي تشويق مردم همکاري کنند.

وي دغدغه هزينه هاي درماني را يکي ديگر از مسائل پيش روي دولت عنوان کرد و گفت:  تصميم گرفتيم که از منابع حاصل از هدفمندي يارانه ها در فاز دوم در راستاي کاهش هزينه هاي تحميلي بخش درمان به مردم استفاده کنيم و اين موضوع را به شکل جدي دنبال کرديم که به جاهاي خوبي هم رسيده است.

بابک زنجاني به بهانه مبادله ارز در تحريم پولهاي کشور را خارج کرد

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به جديت دولت در بخش مبارزه با مفاسد اقتصادي خاطر نشان کرد: يکي از اولويت هاي جدي دولت مبارزه با فساد اقتصادي است و يکي از راهکارهاي دولت نيز که صداي بسياري از افرادي که منفعتي داشتند را در آورد ادغام نرخ مبادله اي ارز با نرخ مرجع بود. افراد زيادي با استفاده از اين شرايط روز به روز قيمت ارز را بالا مي بردند.

جهانگيري با اشاره به وجود مفاسد اقتصادي مانند اقدامات بابک زنجاني در سالهاي گذشته اظهار داشت: مسئولين آن زمان با مطرح کردن مسائلي تحت عنوان مفاسد اقتصادي اجازه نمي دادند به اين مسائل رسيدگي شود. بابک زنجاني مدعي شد که در تحريم ها ارز جابه جا مي کنم، مقدار زيادي پول را برد در بانک هاي خارجي سرمايه گذاري کرد و بعد هم گفت که بانک ها مسدود شده اند.

وي افزود: اولويت اين دولت مبارزه با مفاسد اقتصادي است که مثل خوره به جان کشور و انقلاب افتاده و ما اصرار داريم که با اين آفت مبارزه کنيم.

جهانگيري در بخش ديگري از سخنان خود اولويت دولت را خروج از رکود اقتصادي عنوان کردو گفت: دولت قصد دارد تا با بررسي عالمانه در اين مسير قدم بردارد تا بتواند آدرس دقيقي از علت هاي اصلي رکود در کشور بدهد. در اين راستا بسته جامعي طراحي شده که با قيد فوريت روز شنبه يا يکشنبه به مجلس تحويل داده خواهد شد و دستورات اجرايي را نيز به بدنه دولت ابلاغ خواهيم کرد.

جهانگيري همچنين بهبود فضاي کسب و کار را به عنوان يکي از وعده هاي رئيس جمهور در اولويت اقدامات دولت عنوان کرد و گفت: بهبود فضاي کسب و کار نيز در طرح جامع خروج از رکود اقتصادي ديده شده است و در اين مسير بايد قيد و بندهاي بانکي را برداريم .

وي افزود:خروج از رکود اقتصادي هدف اصلي ما است چون معتقديم تا اين اتفاق نيافتد بسياري از مشکلات فرهنگي و اجتماعي ما برطرف نمي شود. در جلسه قبلي عنوان شد که درصد بالايي از مشکلات استان کرمانشاه از جمله آسيب هاي اجتماعي در شهرستانها به دليل آمار بالاي بيکاري است.

جهانگيري سياست دولت را در اقتصاد خروج از رکود، در سياست نشاط و در روابط بين المللي مبتني بر گفتگو و تعامل عنوان کرد.

بسياري طرح هاي موجود در کرمانشاه جنبه ملي دارند

معاون اول رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به مسائل استان کرمانشاه پرداخت و گفت: استان کرمانشاه خط مقدم نبرد در دوران دفاع مقدس بوده است و وظيفه طبيعي ما خدمت به اين استان است. کرمانشاه ظرفيت هاي مهمي ازجمله نيروي انساني دارد که سند آن هم حضور يک وزير مقتدر کرمانشاهي در کابينه آقاي روحاني است.

جهانگيري با اشاره به ضرورت برطرف شدن نگراني هاي استان در حوزه صنعت و کشاورزي گفت: در کرمانشاه طرح هاي زياد و مهمي کليد خورده است که شايد در استانهاي برخوردار شاهد اين حجم از طرح ها و پروژه ها نباشيم. بنا بر اين دولت مصمم است تا ظرف سه يا چهار سال اين پروژه ها به نتيجه برسد و توسعه کرمانشاه شتاب بگيرد.

وي با اشاره به منابع آبي بسيار غني در کرمانشاه گفت: در بخش پروژه هاي آبي محدوديت منابع نداريم. در کشور يکي از محدوديت هاي توسعه کمبود منابع آب است که در غرب کشور و مخصوصا کرمانشاه اين مشکل وجود ندارد بنابراين مي تواند عامل اصلي توسعه براي غرب باشد.

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه دولت از طرح هاي کوچک بيشتر حمايت مي کند، افزود: طرح هاي بزرگ براي ژست آن خوب است اما واقعيت اين است که گره مشکلاتي مثل بيکاري با طرح هاي کوچک و زود بازده حل مي شود.

اجراي دستورات رهبر انقلاب در سفر به کرمانشاه دغدغه دولت است

جهانگيري همچنين به دليل توجه ويژه رهبر انقلاب به طرح هاي آبي استان کرمانشاه از معظم له تقدير کرد و گفت: اختصاص منابع از صندوق توسعه ملي به پروژه هاي آبي استان مثل طرح آبي سامانه گرمسيري از عنايات رهبر انقلاب در سفر به کرمانشاه است و دولت هم مصمم است هيچکدام از دستورات ايشان بر زمين نماند.

اين مقام ارشد دولتي با اشاره به ضرورت تسريع در رسيدن خط آهن به کرمانشاه گفت: تلاش مي کنيم تا آذر ماه تخصيص کامل راه آهن غرب کشور داده شود و تا سال ?? نيز حداقل ??? ميليارتومان به اين پروژه تزريق کنيم تا شاهد رسيدن قطار به کرمانشاه باشيم.

وي اعتبار مورد نياز براي تکميل بزرگ راه کربلا را حداقل ?? ميليار تومان عنوان کرد.

جهانگيري همچنين بر به ثمر رسيدن پتروشيمي اسلام آباد غرب با هماهنگي هاي به عمل آمده با وزير نفت تأکيد کرد و گفت: بايد مسئله پالايشگاه آناهيتا و منابع فاينانس آن بررسي شود. اين پروژه با حجم اعتبارات ? ميليارد يورو بايد کاملا بررسي شده و بعد به مردم قول افتتاح داده شود.

گفتني است در اين جلسه وزير نيرو، مديرعامل صندوق توسعه ملي، رئيس مجمع نمايندگان استان کرمانشاه و استاندار نيز سخنراني کردند.

 

 

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html